onsdag 19 mars 2014

3 på 3:or

Onsdagar kommer att vara långdagen för mig framöver. Planen är att det på dessa dagar skall vara standard med långpass. 3 timmar stakning på 3:or är ett pass som jag förhoppningsvis kommer att köra många gånger med lite olika variationer framöver.
           Det regnade ganska rejält och blåste en del motvind när jag styrde kosan söderöver på gamla järnvägen. Det kändes dock bra, tekniken satt och jag kände inte av armbågarna alls. Det rullade på och jag närmade mig ganska fort vändpunkten som var planerad till Månstad efter knappt  1.5 h.
Ganska fort efter vändningen kände jag dock att det började bli lite segt och framemot dricka pausen efter 2.15 så noterade jag den klassiska väggen ståendes mitt över asfalten, omöjlig att runda. Jag tog någon extra minut och förbannade min obefintliga nödenergi samtidigt som vätskebältets sista droppar förångades på vägen ner i min efter energi skrikandes lekamen. Det blev en mycket lång väg hem. De planerade 3 h blev pga den sänkta hastigheten istället 3.20 h. Ett riktigt tufft 3 på 3:or. Nästa gång tar jag med mer energi...


Kunde betalat mycket för en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar