onsdag 26 mars 2014

Onsdags distans

Onsdagens planerade distanspass utgick från Gällstad med Thor Kruse som sällskap. Thor är lite som mig. Företagare i modebranschen, fokuserad och med ett stort intresse för konditionsidrott. Till vardags driver han varumärket Color Wear som lyckats mycket väl de senaste åren. Bakgrund och gemensamma intressen gjorde naturligtvis att vi hade många givna samtalsämnen och beröringspunkter under passet.
       Turen gick från Gällstad mot Grönahög för att sedan vända västerut mot Ulricehamn , där vi sedan vände söderut mot Vegby. När vi kom dit hade vi varit ute i drygt 2.10 och motståndet från mina 3:or började ge utslag. Efter lite dricka så vände vi slutligen österut för de sista kilometrarna tillbaka till Gällstad. Thor markerade omgående att nu var det dags att höja farten och jag det var på vippen att jag fick släppa direkt. Jag bet mig dock kvar och lyckades efter en rejäl kraftansträngning följa med hela vägen hem. Vi landade i Gällstad efter 2.35. Ett lyckat pass med trevligt sällskap! Imorgon siktar jag på löpning + styrka alternativt skidgång.

/Stefan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar