måndag 31 mars 2014

Tuff helg

En bra men tuff träningshelg är över. 
Lördagens träning bestod av ett tretimmarspass stakning på 3:or. Jag körde järnvägen söder ut, tänkte köra till Månstad och vända. Det gick riktigt bra den första halvan och jag var tvungen att fortsätta en bra bit förbi Månstad innan jag vände för att få ihop tiden på passet. När jag vände halvvägs hade jag ett snitt på ca 20 km/h vilket är riktigt bra även om första halvan innehåller utförsbacken ner till järnvägen. Jag vände hemåt och det kändes fortsatt riktigt bra fram tills dess att jag efter 2.15 h gick i backen när jag körde på ett kälskott i alsfalten och det tog tvärstopp. Landade på handen där höger lillfinger fick ta största smällen. Förutom ett rejält mörbultat finger så fick jag lite skrubbsår på knä och höft. Låg kvar en stund men kunde glädjande nog konstatera att jag klarat nyckelben etc. Reste mig upp och körde vidare. Efter ca 2.40 blev det tyngre, jag kämpade dock på hela vägen hem och landade efter lägre tempo de sista 45 på ett godkänt snitt på 18.3 km/h.

Söndagen började med ett löppass på morgonen. I ett riktigt fint väder klarade jag av 25.5 km tillsammans med Sprigg och Claesson. Ok tempo, fick kämpa på en del då gårdagen satt i litegrann. Har en hel del att utveckla när det gäller löpningen för att bli mer bekväm i lite högre tempo.
        Efter lite vila så körde jag på kvällen ett styrkepass med Gunnar på gymmet. Hade väl inte så mycket krafter kvar men tog mig ändå igenom. Idag är det vilodag, imorgon tar vi nya tag med kyrkbacksintervaller.


Drickapaus på utsikten i Marbäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar