fredag 21 mars 2014

Veckan så långt

Sitter på tåget hem ifrån Stockholm och summerar träningsveckan så långt. Kan konstatera att jag har kunnat göra det jag planerat. 
Tisdag: löpning + backintervaller stakning
Onsdag: långpass 3.20 stakning på 3:or.
Torsdag: löpning + styrka, "nya passet.

Positivt: Bra intervallpass. Bra utveckling på styrkan, kände mig lite starkare än sist. Återhämtningen börjar fungera lite bättre (dock ej 100% ännu). Tekniken satt bra på första halvan av långpasset.
Negativt: Väggade efter två timmar på långpasset. För lite energi med mig. I övrigt vet jag ej hur det kom sig. Det var dock ganska blött och blåsigt vilket kanske bidrog?

Idag fredag blir det en extra vilodag då jag tar denna vecka lite som en uppbyggnads och tillvänjnings vecka och inte vill pressa systemet för hårt. Satsar istället på att få till tre bra pass i helgen. Ett distanspass löpning, ett distanspass stakning samt ett styrkepass. Sammantaget känns det väldigt bra och inspirerande med ett lite mer strukturerat träningsupplägg! Ser fram emot morgondagens pass!

/Stefan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar