fredag 14 mars 2014

Preseason start!

Sällan har jag varit så glad för ett träningspass som idag när jag vid lunchtid tog på mig rullskidorna för 90 min stakning i lungt tempo. När jag ställde ut hade jag varit sjuk och eller övertränad i nästan en hel månad, från det att jag gick över gränsen  i samband med Ulricehamnsloppet. Två veckor före Vasaloppet med nästan bara vila och sedan närmare två veckor med kraftig  förkylning innebar nästan en hel månad under ytan med ett lyckligt undantag för Vasasöndagen då jag med mycket vila lyckades komma upp i normal energinivå en kort stund. Av den anledningen var det med extra gott humör som jag stack ut på försäsongens första rullskidspass. Dessutom kändes det förvånansvärt bra vilket naturligtvis bara gjorde det ännu roligare. På kvällen fick jag till en timme med allmän styrka också, som en liten bonus. Säsongen 2014/2015 är igång!! Det är verkligen underbart när kroppen fungerar!!


Skitiga rullskidsskor, kul att se er igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar