tisdag 11 februari 2014

Sälen dag 2


En av de sköna sakerna med att vara i fjällen är att de flesta dagarna är ungefär likadana. Följaktligen så har idag varit ungefär som igår. Tid till familjen på förmiddagen med lugn utförsåkning medan eftermiddagen har ägnats åt längd. Fullt fokus i dag igen på att nöta teknik och på att höja min toppfart samt uthållighet i höga farter. Har ingen aning om hur det går, har gett upp om att ha någon uppfattning om det då jag alltid blir överraskad över hur fort alla kör när det blir tävling. Således jag har ingen förhoppning om att jag utvecklar mig något nämnvärt, men det känns bra och jag njuter av att köra hårdare träning och högre farter (iaf vad jag tror) än vad jag gjort på ett tag. Längtar till imorgon. 


Utför på förmiddagen kräver kaffepaus.

PS. Det är kul att se barnen röra sig i naturen, längskidåkning och toppturer på kvällarna glädjer en gammal man så här i skärmarnas tidevarv. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar