lördag 8 februari 2014

Tunn is

Efter en dag med skidtester i fint väder sitter vi nu och laddar i stugan utanför Norberg. I morgon är vi några från klubben som skall åka Engelbrektsloppet på ett underlag som idag lämnade en del att önska. Det var en del sten i spåren och det slog igenom på sina ställen. Just nu är det nollgradigt och uppehåll men prognosen säger att det skall bli snö efter midnatt så det blir spännande att titta ut ur fönstret imorgon bitti. 
På samma sätt som det är när gäller snöunderlaget så är det också när det gäller form och teknik underlaget. Dvs det är tunt. Jag har inte hunnit sätta mina teknikförändringar ännu så jag är lite osäker på hur jag kommer reagera i tävlingssituation. Lite spänd är jag dock, det skall bli kul att se hur det känns. Tävlingsrapporten kommer imorgon där teknikförändringat också skall utvärderas.


Trångt i bilen på väg tillbaka till stugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar