måndag 10 februari 2014

Sälen

Det var ett riktigt vintrigt Sälenfjäll som mötte mig när jag anlände med buss vid niotiden igår kväll. Hade lämnat ett regnigt Norberg några timmar tidigare och rest genom ett grådassigt Dalarna, men när vi kom upp på fjället var det något helt annorlunda. Riktigt mycket snö och vitt överallt.
     På förmiddagen var det lite lugn åkning i backen med familjen som stod på programmet. Efter lite vila stack jag ut på ett stakpass där första en och tjugo gick riktigt lugnt. Efter det så skruvade jag upp tempot lite och steg för steg så började det kännas riktigt bra. Jobbade hårt med tekniken, och körde på rätt hårt vissa intervaller. En av de allra bästa känslorna jag haft på snö i år. Tyckte att jag hittade några nycklar i tekniken som var riktigt spännande men jag måste testa det lite mer innan jag vågar sätta dom i offentlig skrift. Jag har känt att jag varit saker på spåren tidigare och haft fel, vi får se hur det är den här gången?Spänd att ge mig ut och köra imorgon och se om jag kan upprepa den sköna känslan?!


Vackert var det i alla fall.

/Stefan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar