lördag 15 februari 2014

Skidtest

Dagens pass var ett lungt distanspass på en timme med några korta fartdrag på ca 45 sekunder inlagt. Som vanligt så känns det lite osäkert så här dagen före tävling. Inte blev det bättre av att det var ganska blöt nysnö i spåret vilket gjorde föret sugande. Skall man gnälla vidare så var stavfästet på gränsen till dåligt. Inte direkt mina favorit förhållanden, men jag tar det som en positiv utmaning och hoppas att jag har igen det någon annan gång. 
        I och med att jag det här loppet skall sköta vallningen helt på egen hand så passade jag på att göra ett skidtest. Jag har inte riktigt fått till 100%-iga skidor den här säsongen och ville göra en genomgång av "parken". Kunde konstatera att det var två oväntade par som låg i toppen av glidligan. Dessa har inte prövats i tävling i år så det blir spännande att se om något av paren kan innebära lite plus faktor på glidet imorgon? Rapport kommer.


Skidtest.

/Stefan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar