söndag 19 januari 2014

Årets bästa skiddag

Det blev en underbar skiddag igår i Orsa när Intersportoppet avgjordes. Med Ca -10 grader och bitvis strålande solsken kunde inte förutsättningarna varit bättre.

Som vanligt så går det fort från start. Jag hade bestämt mig för att gå ut kontrollerat och försöka jobba mig in i loppet. Jag hade inte heller det riktiga trycket i stakningen ut från stadion så jag föll sakta tillbaka i fältet. Steg för steg kunde jag dock jobba mig in i loppet och slutade tillslut kring 30:e plats 11 min efter Jimmie Johnsson som vann efter spurtstrid med Daniel Tynell. 

Kändes i efterhand som jag lyckades genomföra min plan med loppet vilket alltid är mitt huvudmål, resultaten är inte längre så viktiga. Tack till alla i IFK Mora som genomförde loppet med högsta betyg.


Natur och väder för dagen.


Afterski med 2ggr Nilsson och Gustav Ljungberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar