tisdag 14 januari 2014

Löpningens sorti

I nya Runnersworld läser jag ett trevligt reportage om skidåkarnas förändring från myrlöpare till gymråttor, kanske lite överdrivet... Med 12 timmars stakning i kroppen efter helgen så kan jag konstatera att jag själv har blivit påverkad av utvecklingen, liksom jag noterar att tom riktigt långsamma motionärer numera gärna stakar på sina träningspass. Utvecklingen blir dock en lite konstig paradox iaf för mig då terränglöpning i alla former har vunnit enormt mycket mark se senaste åren.
Själv har jag just nu lika mycket längtan till långpass genom skog och mark till fots som jag längtar efter dito pass på snö. Får se det positivt, att jag faktiskt har två saker att brinna för och längta till.


Runnersworld Jan 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar