lördag 25 januari 2014

En tuff dag

Vaknade till en fantastisk morgon här i Ulricehamn. -7 och sol, det är man inte bortskämd med. Efter ett antal hårda tränings (och arbetsdagar) hade jag siktat in mig på att göra 3h i ett lungt tempo med fokus på teknik. Jag kör oftast utan fäste, väldigt bekvämt, då jag fokuserar på att bli en bra stakåkare. Att köra lugna tretimmarspass med bara stakning på kuperade elljusspår kräver dock en del och är tufft iaf i slutet av en hård period när kroppen är nedtränad, så för att avlasta lite så skejtar jag i de brantaste backarna. 
Idag tog det inte lång tid för att känna att tanken i det närmaste är tom. 20 min in på passet tvekade jag verkligen på om jag skulle klara av att genomföra det. Min vana trogen när det kännas segt så bröt jag dock ner passet i delar och siktade in mig på drickapauserna var 11:e km. Efter en timme hade jag kommit in i det skapligt och kilometrarna rullade på. Lyckades faktiskt hålla tekniken ganska skapligt kändes det som och jag gick aldrig riktigt tom. Efteråt var jag dock glad för soffan. Njöt verkligen av att ligga och slumra resten av em. Känns som jag stretchat mig den här veckan och legat på gränsen, spännande att se hur kroppen känns imorgon. Har iaf gjort vad jg kunnat för att fylla på depåerna ikväll...


Beard post 3h workout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar