onsdag 15 januari 2014

Den sociala konstsnön

Det blev väldigt bra det här. Helgen i Orsa  gav mig underbara skidmil, upplevelser och en skön trötthet i kroppen. Vilodagen på måndagen var både inplanerad och nödvändig. På tisdagen var korta intervaller på Skiergen inplanerade plus ett pass med underhållande styrka. Så därefter kom onsdagen med skidåkning på ett nästan två kilometer långt konstsnöspår! Underbart! 
Jag gav mig upp till skidstadion för ett 90 min långt stakpass med lite fartökningar. Träffade omgående ett helt gäng med trevliga skidmänniskor, bl.a. Marcus Jönsson som jag åkte med en dryg timme. Sedan kom den ene efter den andre och tiden förflöt fortare än kvickt. Första gången jag tittade på klockan hade jag stakat i 1.50h. Konstaterade när jag hem att det varit ett trevligt pass inte minst pga dem sociala sidan delen som ett kort konstsnö spår nästan tvingar fram i och med att man ser och möter alla så ofta. Härligt med snökontakt!


Den vita varan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar