onsdag 29 januari 2014

The highway to..?

Idag var det bantest av Västgötaloppets bana eller rättare sagt en del av den tillsammans med Mattias "Z" Karlsson. De som åkte den förra året vet om att det är en riktigt tuff bana med en hel del höjdmeter. Banan går även i år primärt på elljusspåret och har inte mycket av långloppskaraktär utan är mer som en renodlad bana för en traditionell tävling. Det innebär att det blir tufft att staka och loppet blir lite som en Västgöta variant av Holmenkollens femmil. Personligen så har jag dock bestämt mig för att staka då jag redan har beslutat mig för att staka Vasaloppet. Jag räknar således inte med några toppresultat utan får ta det mer som träning, troligtvis riktigt bra sådan. Tufft blir det under alla omständigheter, man kan undra vad man gett sig in på?


Vart bär vägen måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar