tisdag 21 januari 2014

Teknik träning

Morgonen innebar ett standardpass på Skiergen med fyra tusingar i progressiv fart. 
Kvällens pass blev ett oplanerat teknikpass med hjälp från "Coach John". John kollade av mig i både uppförsstakningen och stakning på platten. Styrkan menade John är min styrka samtidigt som han hittade ett antal  saker att slipa på. Utan att gå in på alla detaljer så kan man väl säga att jag hade det lite på känn efter helgens tävling då jag inte var nöjd med den fart och det tryck jag hade på platten. 
Höftens position är nog det primära att justera till och för det har jag nu fått några nycklar av John som jag skall jobba med. Imorgon bitti bär det av upp till skidstadion igen för mötande och testande. Ser fram emot det. Nu återstår stretch och lite meditation sen blir det sängen.


Skidcoach And'en

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar