onsdag 22 januari 2014

Speedwork

En sak som är lite trist med att bli äldre är att man tenderar att tappa sin ev snabbhet. Det märks främst i starterna av de lopp jag deltar i. Bra startpositioner blir ganska fort till en plats en bit bak i kön. Nu är det ju kanske inte så farligt då resultaten inte är hela världen, men samtidigt så skulle det vara roligt att kunna lyfta sig lite och hänga med lite bättre iaf en nit av loppen. Av den anledningen försökte jag göra lite fart och frekvensarbete idag. Enkelt beskrivet så gick jag lungt i backarna för att sedan stå på i fart en bit över tävlingsfart på platten. Detta med fokus på mina tekniknycklar. Om det gick bra? Vet ej, men det kändes som  att det skulle kunna bli bra om jag kör lite fler liknande pass. Tot blev det 2.10 h stakning idag.


Man måste byta pass ibland för att utvecklas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar